fbpx
לוגו - משרד תיווך ברחובות והסביבה

התמודדות עם עליית הריבית: פתרונות כלכליים לבעלי משכנתאות

האזינו למאמר:  

הקדמה

עליית הריבית היא אחת מהאתגרים הכלכליים המשמעותיים שלדעת רבים מאתנו יכולה להשפיע על היכולת שלנו להתמודד עם תשלומי המשכנתאות החודשיים שלנו. כאשר הריבית עולה, התשלום על ההלוואה עולה ובכך מקטין את תזרים המזומנים ואת יכולת הקניה. במאמר זה, נתרכז בפתרונות הכלכליים של הלקוחות למשכנתאות על מנת להתמודד עם עליית הריבית. נעסוק באפשרויות השונות הקיימות ובאופציות המומלצות על מנת לשמור על יציבות פיננסית ולמנוע נזקים כלכליים מיותרים.

התמודדות עם עליית הריבית: פתרונות כלכליים לבעלי משכנתאות

מה האפשרויות להתמודדות עם עליית הריבית?

בשנה האחרונה, התעוררו אצל לקוחות אשר נטלו משכנתאות בשנים האחרונות דאגות גוברות בקשר לעליית הריבית בשוק. ניתן לראות כי עם עליית הריבית, הם עושים מאמצים מתמשכים למציאת פתרונות להתמודדות עם האתגרים הכלכליים שהעלאת הריבית מביאה עמה. לקוחות מחפשים דרכים לשמור על יציבות פיננסית ולמזער את ההשפעות השליליות של הריבית המתרגמות להעלאת ההחזרים החודשיים על המשכנתא וכן על ההלוואות האחרות, ובמקביל לצמצום מתמשך בתזרים המזומנים והתקציב החודשי.

אחת האפשרויות הנפוצות ביותר להתמודדות עם עליית הריבית וההחזר החודשי על המשכנתא שהבנקים מציעים ללקוחותיהם היא פריסת מסלול הפריים במשכנתא לתקופה של 30 שנה ללא שינוי בתנאי הריבית. באמצעות פתרון זה, הלקוחות משיגים החזר חודשי נמוך יותר מה שמקל על תזרים המזומנים החודשי שלהם. עם זאת, חשוב לומר שכל תשלום שנפרוס לתקופה ארוכה יותר, בהכרח יעלה את המחיר הכולל של המשכנתא. תזכרו שאין דבר כזה “ארוחות חינם”.

עוד אפשרות נפוצה היא הקפאת תשלומי המשכנתא. חלק מהבנקים מציעים אפשרויות שונות להקפאת תשלומי הריבית או הקפאה חלקית של המשכנתא. הקפאת תשלומים מעניקה ללקוח פרק זמן להתמודד עם עליית הריבית, תוך שמירה על איזון התזרים המזומנים שלו. כאשר מתלבטים אם לבחור בהקפאת תשלומים, כדאי לקחת בחשבון כי תשלומי הריבית ו/או הקרן המוקפאים יגרמו להגברת החוב הכולל של הלקוח. בנוסף, יש לקחת בחשבון שתנאי ההקפאה עשויים להשתנות בין הבנקים ולכן מומלץ לבדוק את הפרטים המדויקים והמעודכנים בכל בנק ספציפי (מצורפת טבלה).

מעבר לאפשרויות שמציעים הבנקים להתמודדות עם עליית הריבית, אין מסלולי משכנתא מיוחדים שנועדו לעזור ללקוחות להתמודד עם התמורות בריבית. יחד עם זאת, קיימת האפשרויות למחזור המשכנתא כדי להקל על תזרימי המזומנים החודשיים של הלקוחות. יש לשים לב שבמקרה של מחזור משכנתא, ישנן עלויות נוספות והריבית עלולה להיות גבוה יותר. בנוסף, לכאלו שהם בעלי הלוואות נוספות מעבר למשכנתא, כדאי מאד לשקול את הפתרון של איחוד ההלוואות למשכנתא על מנת לנהל תשלומים מרוכזים ולהקל על תזרים המזומנים החודשי שלכם. חשוב לקחת בחשבון את המצב הכלכלי האישי שלכם ולשקול היטב את התוצאות והעלויות האפשריות של כל אפשרות ואפשרות. כמובן, ההמלצה לכל מי שנטל משכנתא בתקופה שבה הריבית הייתה נמוכה ולא נמצא במצב של גרעון חודשי לא לבצע שינוי בהלוואה.

כדאי לחפש ייעוץ מקצועי ממומחים בתחום המשכנתאות. מומחים אלה יכולים לספק לכם מידע מעודכן על אפשרויות המשכנתאות שקיימות, להציע תוכניות התמודדות אישיות ולספק ייעוץ בנוגע להחלטות הכלכליות שלכם. חשוב לזכור כי כל תכנית והתמודדות עם עליית הריבית שברצונכם לבצע, צריכה להתאים לצרכים הפרטיים של שלכם, ליכולתכם הפיננסיות ולתוכניותיכם העתידיות בלבד. יש לכך חשיבות רבה מאד.

רוב הלקוחות מעריכים את האפשרויות שבפניהם, ומצליחים להתמודד עם המציאות הכלכלית המשתנה בצורה הטובה ביותר. מישהו אמר פעם: “הידע הוא כוח”. תנו לעצמכם כלים להבנה עמוקה יותר של המשכנתאות, כדי שתוכלו לקחת החלטות מושכלות ומבוססות.
לסיכום, ניתן לראות כי התמודדות עם עליית הריבית במשכנתאות היא אתגר כלכלי שמצריך תשומת לב והתמודדות מצדכם. על מנת להתמודד ביעילות עם עליית הריבית, חשוב לקחת בחשבון פתרונות כלכליים מותאמים, כמו פריסת משכנתאות, הקפאת תשלומים ובחירת תכנית כלכלית המתאימה למצב האישי. כמו כן, יש לשקול את היתרונות והאתגרים הקשורים לכל פתרון, ולשמור על יציבות פיננסית במקביל להתמודדות עם המשכנתא. על ידי יצירת תכנית כלכלית מותאמת אישית והקפדה על ניהול פיננסי אחראי, ניתן לשפר את היכולת שלנו להתמודד עם עליית הריבית ולשמור על יציבות פיננסית לטווח הרחוק.

הבנק האפשרויות המוצעות להתמודדות עם עליית הריבית
בנק הפועלים
  • פריסת תקופת מסלול הפריים ל-30 שנה ללא שינוי תנאי הריבית
  • הקפאת תשלומי המשכנתא ומחזורים ללקוחות הבנק
  • מחזורים חלקיים דרגה שנייה ללקוחות של בנקים אחרים
  • הקפאת חודש חופש בשנה
  • אפשרויות אלו בכפוף לתנאי הבנק
בנק מזרחי טפחות
  • פריסת תקופת מסלול הפריים ל-30 שנה ללא שינוי תנאי הריבית
  • הקפאה מלאה או חלקית עד 12 חודשים
  • בהקפאה חלקית ניתן להקטים תשלום בין 50-75 אחוזים
  • מסגרת עו"ש ללא ריבית עד גובה המשכנתא לשנתיים
  • אפשרויות אלו בכפוף לתנאי הבנק
בנק הבינלאומי
  • פריסת תקופת מסלול הפריים ל-30 שנה ללא שינוי תנאי הריבית
  • הקפאת משכנתא עד חצי שנה
  • בכפוף לאישור הבנק
בנק דיסקונט
  • פריסת תקופת מסלול הפריים עד לתקופה המקורית ללא שינוי תנאי הריבית
  • הקפאות עד 6 חודשים
  • הלוואה של עד 1,000 ₪ לחודש ללא ריבית או הצמדה ל-24 חודשים
  • מחזור פנימי בבנק בתנאים מועדפים ללקוחות הבנק
  • אפשרויות אלו בכפוף לתנאי הבנק
בנק לאומי
  • הלוואה צמודת מדד בריבית 0% בגובה של עד 6 חודשי החזר של מסלול הפריים
  • הקפאת כל החזרי המשכנתא לתקופה מוסכמת
  • הקפאת חלק מתשלומי הריבית על המשכנתא והמשך תשלום קרן ההלוואה
  • בכפוף לתנאי הבנק והקריטריונים המקובלים
בנק מרכנתיל
  • בהלוואת משכנתא: ארכת הפריים ל-30 שנה, או הקפאת תשלומי הקרן למספר חודשים
  • בהלוואות אחרות: הארכת ב-7 שנים ללא הגדלה או שינוי בריבית, או הקפאת תשלומי הקרן לתקופה מסויימת
  • בכפוף לתנאי הבנק

סיכום

ניתן לראות כי התמודדות עם עליית הריבית במשכנתאות היא אתגר כלכלי שמצריך תשומת לב והתמודדות מצדכם. על מנת להתמודד ביעילות עם עליית הריבית, חשוב לקחת בחשבון פתרונות כלכליים מותאמים, כמו פריסת משכנתאות, הקפאת תשלומים ובחירת תכנית כלכלית המתאימה למצב האישי. כמו כן, יש לשקול את היתרונות והאתגרים הקשורים לכל פתרון, ולשמור על יציבות פיננסית במקביל להתמודדות עם המשכנתא. על ידי יצירת תכנית כלכלית מותאמת אישית והקפדה על ניהול פיננסי אחראי, ניתן לשפר את היכולת שלנו להתמודד עם עליית הריבית ולשמור על יציבות פיננסית לטווח הרחוק.

אם יש לכם שאלות, מוזמנים לפנות אלי בכל אמצעי ההתקשרות, או להשאיר תגובה בתחתית העמוד.

 

שחר חסיד,
יועץ נדל”ן ומשכנתאות
הדרך הנכונה – נכסים ומשכנתאות

 
 

 

 

לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית טרם לקיחת משכנתא, ויצירת קשר מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם האפשרי:

כתובת המייל שלכם והטלפון 100% בטוחים אתנו, לחיצה על שליחה מהווה הסכמה למדיניות פרטיות ותנאי השימוש באתר וגם לקבלת הצעות שיווקיות ותוכן איכותי לשיפור מערך הפרסום והמכירות בעסק.

יש לכם שאלה, רוצים להגיב? כתבו כאן למטה, מבטיח להשיב בהקדם.​
0 0 הצבעות
דירוג מאמר/פוסט/נכס
הרשם
להודיע ​​על
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
אולי יעניין אותך גם...
0
אשמח לדעתכם, אנא הגיבוx

שאלון דיגיטלי למבקשי משכנתא

כדי שנוכל לסייע לכם, השקיעו כמה דק' מזמנכם למלא את השאלון
נא למלא את הפרטים האישיים
נא למלא את הפרטי בן/ת הזוג